Users First

Németh Ádám, mérnök-informatikus blogja felhasználói felületekről, azok tervezéséről és arról, hogy lehet használható, valós problémákat megoldó szoftvereket megvalósítani általánosságban.

Friss topikok

Milyen a jó weboldal? 2.

2013.02.02. 14:26 Aadaam

Konrád az OnlineMarketing blogon beszélt arról, milyen a jó weboldal. Ő a marketing oldalt mondta el, annak is az alapjait, de mint mindennek, ennek is több oldala van, amikor az OM-ben honlapokról gondolkozunk, akkor se csak erről van persze szó.

A jó weboldal az, amely megoldja a felhasználó problémáit, kiszolgálja az igényeit.

Egy weboldalra azért kerül az ember, mert valamilyen problémát próbál megoldani (pl. egy bankhitelt igénybe venni), vagy valamilyen igényt kielégíteni (pl. a szórakozásigényét vicces képekkel)

Senki nem azért megy egy weboldalra, hogy az igazgatói köszöntőt olvassa.

A két gondolatnak - üzleti cél és felhasználói probléma - persze a végén találkoznia kell.

Azt gondolom, a jó üzlet az, ahol egy társaság megold valamilyen többeket érintő problémát, majd ezért cserébe valamit - pénzt, (f)elismerést, szeretetet - kap. 

nNem mindenki fog fizetni akinek megoldjuk a problémáit, nem is cél. Amikor az OM prezentációiban konverziós tölcsért mutatunk, az mindig szaggatott, mint pl. itt:

konvtolcser_1.png

A többséget soha nem sikerül becsatornázni: kifolyik. Jól van ez így. Van, aki csak a hírért jött, vásárló soha nem lesz. De ez soha nem spamet jelent: azt is érdekelte a hír, magától jött, maga iratkozott fel a hírlevélre, de a végén venni nem akart, ettől még kapott valamit, amit tud használni.

Persze nem célzunk fűt-fát, nekünk is értékesebb a minél több  "értékes" felhasználó. Indíthatnánk minden cégnek viccesmacskás honlapot, ezzel a közhangulatot biztos növelnénk is, de vásárlót aligha szereznénk: aki viccesmacskázni akar, az nem venni jött.

De pl. ha adóügyi változásokról adunk hírt rendszeresen egy könyvelési szolgáltatásokat nyújtó cég oldalán, az már rendben van: Lehet, hogy sokan csak elolvassák a híreket, köszöniki szépen, míg mások számára a cég hitelessége növekszik, hisz a tudás forrásává válik néhánynak. Aztán ha majd egyszer nagyobb adótanácsadásra lesz szüksége, őket tárcsázza először.

Akkor végeztük jól a dolgunkat az OnlineMarketingben, ha  megszólal ez a telefon.

És hogy honnan tudjuk hogy mi a felhasználók problémája?

Megkérdezzük.

A társkeresőhöz keresünk szingliket, az áramszámlához sütödést, a diplomakötőhöz diplomázót, az adótanácsadóhoz könyvelőt. 

Van persze - sőt, ez a jellemző - hogy első körben saját ismeretségi körben tesszük ezt, pl. az adótanácsadásról a saját könyvelőnket kérdeztük meg elsőnek, vagy volt hogy az ügyfelet kértük  meg, keressünk együtt potenciális felhasználókat.

Mert a kisujjunkból mi se szophatjuk ki ezeket. Mi sem vagyunk mágusok.

A jó honlap tehát létező problémát old meg

Ettől lesz sikeres, hogy segít, hogy valódi emberek valódi problémáit oldja meg.

Minden más -  a SEO, az ergonómia, a reklámozás - már csak ehhez a megoldáshoz  való hozzáférést könnyíti meg. 

Segíthetünk a saját projektedben?

A blog sikerén felbuzdulva létrehoztunk egy tanácsadó céget, a UX Stratégiát. A klasszikus ügynökségi feladatok helyett mi a UX gondolkodás bevezetését, fejlesztését tartjuk szem előtt. Ha teheted, like-old a Facebook oldalunkat!

Maga a Users First! blog továbbra is megmarad a haladó UX témák gyűjtőhelyének, ahol saját munkáinkról írunk, így ne aggódj, ez a blog továbbra is Nektek szól! Köszi a figyelmet!

A bejegyzés trackback címe:

https://usersfirst.blog.hu/api/trackback/id/tr965057814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.