Users First

Németh Ádám, mérnök-informatikus blogja felhasználói felületekről, azok tervezéséről és arról, hogy lehet használható, valós problémákat megoldó szoftvereket megvalósítani általánosságban.

Friss topikok

Csoki

2014.06.18. 19:00 Aadaam

Itt az uborkaszezon, a kutatások ideális ideje. A wireframe-jeidre úgyse kapsz választ a döntéshozóktól két hónapig, a brainstorming meetingek is csak augusztus második felétől indulnak be, akkor viszont a kánikula és az addig elfogyasztott ajzószerek hatására sokszoros erővel és kreativitással.

Szóval ha eddig nem tetted, itt az ideje kimenni terepre: 

Először is készíts egy rövid kutatási tervet

Nem kell sok, 5 kérdés. Milyen mobilalkalmazásokat használsz gyakran, duplaklikkelnél-e az ájfónodon hogy mik futnak most, Mi a kapcsolatod X dologgal, esetleg az appodban/weboldaladon megkeresné-e a szemed láttára erre és erre a kérdésre a választ. 

Szerezz egy doboz csokit

404_000427.jpg

Illetve, mivel nyár van, én a műzliszeletet javaslom, mert az nem olvad. 20 db Cerbona kerül kb. 1400 ft-ba, a SPAR utántöltő polcáról vettem le egy bontatlan dobozt (meg 1-et a kínálópultból, a dobozt nem tudják lecsippantani)

Szólj a főnökeidnek/ügyfelednek, hogy te csinálnál ilyet

Mutasd meg nekik a kutatási terved, biztos tökre fognak örülni neki. Egyezzetek meg hogy mit szabad mondani és mit nem. 

A költségeket fokozatosan terheld át a cégre

Az első kutatást még érdemes önköltségen elvégezni, a Cerbona nem kerül sokba, a kutatást pedig végezd baráti körben, esetleg valahol a belváros tömött kocsmáiban.

Aztán előbb-utóbb a kutatással eltöltött időért cserébe kérhetsz szabadnapot, vagy csinálhatod munkaidőben (nyáron sima ügy), később már a repiajándékokat (csoki!), esetleg utazási költségeket is rájukterhelhetsz.

Menj oda emberekhez, elegyedj velük szóba, adj nekik csokit és kérdezd meg őket / tesztelj alkalmazást

Ennyi az egész. Ha kérdezik, miért kérdezed, lebegtesd a cég logójával ellátott, brandelt, kinyomtatott kutatási tervet, esetleg a belépőkártyádat. Csokiért bármire hajlandóak válaszolni. Nyilván olyan embereket keress akiknek van idejük rád és ne rabolj tőlük sokat.

Mutasd be a kutatási eredményeket egy élőszavas prezentáció formájában

Én fényképezni is szoktam és a képekre írom rá az elszólásokat, a megfigyelt típushibákat, a nem triviális helyzeteket. A bemutató - amit az ügyfeleknek és a programozóknak is tarts meg - biztosítja azt hogy további kutatásokra is elküldjenek. 

Igyekezz rámenni történetekre, az egésznek legyen egyfajta anekdotázós bája, hogy az érzés átmenjen, de természetesen tartsd be a kvalitatív kutatás szabályait. Érdemes pl. szó szerinti idézeteket használni alanyoktól.

Ha eddig nem tetted, kezdd most

Ezzel a gerillamódszerrel elég hamar a user research világában találhatod magad, és onnan már csak egy lépés a research-oriented design.

Jó munkát!

 

 

 

 

 

Segíthetünk a saját projektedben?

A blog sikerén felbuzdulva létrehoztunk egy tanácsadó céget, a UX Stratégiát. A klasszikus ügynökségi feladatok helyett mi a UX gondolkodás bevezetését, fejlesztését tartjuk szem előtt. Ha teheted, like-old a Facebook oldalunkat!

Maga a Users First! blog továbbra is megmarad a haladó UX témák gyűjtőhelyének, ahol saját munkáinkról írunk, így ne aggódj, ez a blog továbbra is Nektek szól! Köszi a figyelmet!

A bejegyzés trackback címe:

https://usersfirst.blog.hu/api/trackback/id/tr406362953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása